Δευτέρα 24 Μαΐου 2010

Κάτω τα χέρια απ’ την "Απανεμιά" λέμεεεε...

Προσωρινή διακοπή παύσης (παύση στην παύση.χο!) ένεκα έκτακτης δυσάρεστης είδησης.




Η τελευταία μπουάτ της Αθήνας κινδυνεύει να κλείσει!

Δεν κατάφερε να την κλείσει η χούντα, ίσως τα καταφέρει το ΥΠΕΧΩΔΕ...

Ελπίζω πως αυτό δεν θα γίνει, αλλά σε περίπτωση που γίνει, φαντάζομαι πως ακόμα και αυτή η υπέροχης ομορφιάς περιοχή που ακούει στο όνομα "Αέρηδες" στην Πλάκα, θα αρχίσει να αποκτά κλαμπάκια, χαζομπαράκια με τσίτα τη μουσική για να μην μπορείς να μιλήσεις και φαστφουντάδικα για τους ξενύχτηδες... Σε αυτά τα μαγαζιά οι άδειες δίνονται κανονικά. Στην "Απανεμιά" δυσκολεύονται να την δώσουν...

Όπως έγινε άλλωστε σιγά-σιγά σε Ψυρρή, Θησείο και Γκάζι...

Αυτή είναι η πολιτιστική κατάντια και πρέπει να την κοιτάξουμε στα μάτια για να καταλάβουμε ποιοί είμαστε.

Η "Απανεμιά" είναι ένας χώρος που υπηρετεί ένα είδος ψυχαγωγίας και διασκέδασης το οποίο βρίσκεις πολύ δύσκολα πλέον. Η επικοινωνία με τον διπλανό σου και με τον καλλιτέχνη, η ζωντάνια, η αμεσότητα, η ανεπιτήδευτη απλότητα και το τραγούδι με άποψη για τα πράγματα είναι τα στοιχεία που κράτησαν την μπουάτ αυτή από το 1964 μέχρι σήμερα (και ελπίζω για πολλά χρόνια ακόμα)! Βρες μου εσύ μουσική σκηνή που να παίζει 4 μέρες την εβδομάδα και να έχει στο πρόγραμμά της κυριολεκτικά μερικές από τις καλύτερες στιγμές του ελληνικού τραγουδιού από τον Βαμβακάρη μέχρι τον Παυλίδη και από τον Θεοδωράκη μέχρι τον Θ. Παπακωνσταντίνου... Βρες μου εσύ μουσική σκηνή που να παίζει Νικόλα Άσιμο, Παύλο Σιδηρόπουλο, Πάνο Τζαβέλλα... Βρες μου εσύ μουσική σκηνή που να παίζει μέχρι τις 6 το πρωί, ανάλογα με τις διαθέσεις του κοινού... Βρες μου χώρο όπου μπορείς να ζητήσεις όποιο τραγούδι θέλεις, ακόμη και να σηκωθείς να το πεις στο μικρόφωνο εσύ, αν δεν το ξέρει ο καλλιτέχης!

Στην "Απανεμιά" έχω ζήσει απίστευτα όμορφες στιγμές και ειλικρινά λυπάμαι πάρα πολύ που κινδυνεύει με λουκέτο. Δεν έχω χρόνο για να γράψω περισσότερα. Δες ωστόσο εδώ την προσπάθειά μου να μιλήσω για το κλίμα του ιστορικού αυτού χώρου.

Θα βάλω τα δυνατά μου για να μπορέσω να είμαι στη έκτακτη λάιβ βραδιά των παιδιών την Τετάρτη 26 Μάη στο "Αισώπου Μύθος" στου Ψυρρή (κλικ). Το ίδιο συνιστώ και σε σένα, αν και εκεί δεν πρόκειται να καταλάβεις τι εστί μπουάτ Απανεμιά. Αυτό το καταλαβαίνεις μόνο στον ιστορικό της χώρο: στο στενάκι της Οδού Θόλου 4 στην Πλάκα.

Σοφία Ανδριανού


Βασίλης Παναγιωτίδης


Θεόφιλος Μήτσης


Βαγγέλης Ντίκος


Βαγγέλης Κορομηλής


Λαμπρίνα Ιγνατάκη

Μιχάλης Καραχάλιος


Και ο θρυλικός Παρασκευάς επί το έργον!
:-)


~~~





~~~
Photos: Alexandros Koromilas
~~~

6 σχόλια:

logia είπε...

Απανεμια

Ιστορία!!!!
Κρίμα....

Stepas είπε...

Ελπίζουμε να μην κλείσει γιατί αν κλείσει θα είναι όντως ΚΡΙΜΑ!

Θενκς για το σχόλιο!

Rizobreaker είπε...

Από την τελευταία φορά που βρέθηκα στην Απανεμιά, παραμένoυν (αν θυμάμαι ακριβώς) ο Ντίκος (προφανώς), ο Κορομηλής (Θεός), ο Καραχάλιος και ο Παρασκευάς...

Δυστυχώς σήμερα το βράδυ φεύγω από Αθήνα, καθότι πρέπει να επιστρέψω στην υπηρεσία της "μαμάς πατρίδας"... Πάει η άδεια, φινίτο...

Εύχομαι να πάνε όλα καλά φίλε Στέπα, και να παραμείνει η Απανεμιά όπως την ξέρουμε τόσα χρόνια...

Stepas είπε...

Χμμμμ... Ίσως και ο Θεόφιλος γιατί είναι και αυτός πολλά χρόνια. Οι άλλοι είναι όντως πολύ καινούριοι.

Καλλα κουράγια φίλε Ριζο. Βάστα γερά εκεί στα στρατά. Ελπίζω να ξεκουράστηκες στην άδειά σου.

Μακάρι...

Λεωνίδας Μαριδάκης είπε...

Πολύ καλό το κομμάτι σου φίλε μου!
-Θέλω να σου δώσω κάποια στιγμή το cd μου, να το έχεις με μια αφιερωσούλα που να δηλώνει την εκτίμηση μου ;) Το λιγότερο που μπορώ να κάνω για το Τραγουδιστάν!
Πες μου που να στο αφήσω μόνο... ίσως στον Ιανό; ή όπου νομίζεις. καλό καλοκαίρι με... μπόλικη μουσική :))

Stepas είπε...

Καταρχήν τιμή μου που διαβάζεις το μπλογκ και χαίρομαι πάρα πολύ που σ’αρέσει!!

Μόνο που αυτό: "Πολύ καλό το κομμάτι σου φίλε μου!" με μπέρδεψε λιγάκι. Σε ποιό κομμάτι μου αναφέρεσαι;

Σε ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για τη διάθεσή σου να μου δώσεις το δίσκο σου με αφιέρωση! Ειλικρινά είναι ό,τι πιο συγκινητικό έχω ακούσει μέσα από το μπλογκ αυτό!! Σε ευχαριστώ χίλιες φορές.

Αν θες στείλε ένα μέιλ στο tragoudistan@gmail.com και θα μιλήσουμε. Θέλω κι εγώ να σου προτείνω κάτι.

Να’σαι καλά Λεωνίδα!