Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

"...να μοιραστούμε τη σκηνή..."

Θέατρο.

Τα'χω ξαναπεί; Τα ξαναλέω:
Το λατρεύω. Από τα πιο μυστηριακά και μαγευτικά πράγματα που μπορούν να μου συμβούν είναι το να βρεθώ σε μια απλά καλή παράσταση. Φαντάσου σε "πολύ καλή" κι απάνω τι γίνεται...

ΌΜΩΣ: Είναι ακριβό το σπορ. Και είναι και αμέτρητες οι παραστάσεις, οπότε ψάξε-βρες-την-καλή. Και το να πετάξω 20 γιούρα για να δω κάτι που δεν αξίζει, δεν με ψήνει καθόλου σαν ιδέα...
Κάθε χρόνο πηγαίνω σε 4-5 παραστάσεις. Μέχρι τώρα είμαι τυχερός. Σπανίως να μην μου άρεσε κάποια καθόλου. Διαβάζω, τσεκάρω, ξανατσεκάρω, ρωτάω φίλους-γνωστούς-συγγενείς, τα φέρνω από δω, τα φέρνω από κει, τελοσπάντων τα καταφέρνω και πηγαίνω σε κάτι που νομίζω ότι θα με ενδιαφέρει και θα'ναι καλό.

Για όλους τους παραπάνω λόγους βόηθα με και φέτος να βρω τις κατάλληλες παραστάσεις.
Πήγες σε παράσταση και ενθουσιάστηκες; Άκουσες κάτι καλό για μια άλλη; Σου είπε η συννυφάδα σου ότι "φέτος ο τάδε σκίζει"; Διάβασες ότι το τάδε έργο είναι σούπερ; Ε πες το και σε μένα να το ξέρω! Τηλεφώνησε τώρα στο... (ουπς!παρασύρθηκα)

Άμα λοιπόν δεις κάτι και ενθουσιαστείς, πες το και σε μας κι ας μην μας αγαπάς. Να ξέρεις ότι δεν έχω κόμπλεξ με τα "είδη", αρκεί η παράσταση να είναι πραγματικά καλή. Βεβαίως, η μικρή μου πείρα μού έχει δείξει ότι η "ψυχο-κάθαρση" που μου συμβαίνει στις καλές κωμωδίες, δεν συγκρίνεται με τίποτα! (και φυσικά μιλάμε για κωμωδίες και όχι για επιθεωρήσεις και άλλα συναφή). Άρα, αν πετύχεις καλή κωμωδία, ρίχτην αμέσως! Γενικά όμως πραγματικά δεν έχω πρόβλημα. Και "βαριά" έργα βλέπω και κλασικά και ό,τι θες.

Θεωρητικές σκέψεις για φέτος (άμα έχεις δει κανένα απ'αυτά, ενημέρωσέ με):
1."Φουρκέτα": Την κυνήγησα πέρυσι, αλλά δεν τα κατάφερα.
2."La Chunga": Διάβασα κάτι καλά λόγια.
3. "Ψέμα στο ψέμα": Έκανε θραύση πριν 4 χρόνια με Φιλιππίδη-Χαϊκάλη. Τώρα ο πρώτος σκηνοθετεί και ο θίασος έχει αλλάξει. Μου τη σπάνε αυτές οι "σιγουράτζες" του Φιλιππίδη που γυρνάει συνέχεια στα ίδια και στα ίδια, αλλά έχω περιέργεια να δω αυτήν την κωμωδία.
4."Σλουθ": Το έχασα πέρυσι. Ψήνομαι μόνο και μόνο γιατί ακόμα και ο πατέρας μου που δεν συμπαθεί ούτε τον Κιμούλη, ούτε τον Μαρκουλάκη, μου είπε τα καλύτερα λόγια
5."Σουίτα στο Πλάζα": Έσκισε, λέει, πέρυσι στην επαρχία. Καφετζόπουλο δεν έχω δει ποτέ (!) στο θέατρο και φέτος λέω να το κάνω...
6."Ράους": Συνειδητοποίησα ότι πάνε χρόνια από τότε που είδα Ρέππα-Παπαθανασίου για τελευταία φορά. Φέτος το σκέφτομαι...

Η τήρηση της παράδοσης:
Σχεδόν κάθε χρόνο πηγαίνω σε σύο συγκεκριμένα θέατρα - ό,τι και να ανεβάζουν - διότι εκτιμώ τη δουλιά που γίνεται εκεί. Το ένα είναι το "Νέο Ελληνικό Θέατρο" του Γιώργου Αρμένη και το άλλο το "Θέατρο του Νέου Κόσμου" του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Τι παίζει εφέτο εκεί;
1. ΝΕΘ: Δυστυχώς ο αγαπημένος μου Γ.Αρμένης δεν παίζει προς το παρόν. Εδώ όμως λέει ότι θα ξεκινήσει από Νοέμβρη το "Κομμάτια και θρύψαλα" του Σκούρτη, που δεν το 'χω δει και πολύ θέλω. Δεν χάνεται! Στο ίδιο λινκ, δες κάτω-κάτω εκεί που λέει "Ο Νηρέας ο Βαράς", που γράφει από κάτω "με κλαρίνα, τσίπουρα και μεζέδες"!!! Αυτό κι αν δεν χάνεται (χοχοχο)! Το "Κεκλεισμένων των θυρών" που παίζει τώρα με Κυριακίδη-Παπουτσάκη δεν με πολυψήνει, αλλά θα δούμε...
2.Θέατρο Ν.Κόσμου: Σκέφτομαι να πάω στο "Το όνομά μου είναι Ρέιτσελ Κόρι". Έχω ακούσει καλά λόγια και το θέμα με ενδιαφέρει.

Αυτά έτσι στα πρόχειρα. Πες κι εσύ!

~~~


***

Δεν υπάρχουν σχόλια: