Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Κρυμμένα διαμάντια #25 - Δύο τραγούδια του Γιάννη Μήτση

Τραγούδια που έμειναν άδικα στη σκιά...

Για εκείνη την πολύ όμορφη βραδιά στο Σταυρό του Νότου δεν σου μίλησα εδώ, αλλά εκεί. Απ’ αυτό το παρθενικό, προσωπικό λάιβ του Γιάννη Μήτση στην Αθήνα λοιπόν, μου έμειναν πολλές εξαιρετικές αναμνήσεις, αλλά και δύο τραγούδια του που τα ανακάλυψα εκείνη ακριβώς τη βραδιά.

«Κρυμμένα» τραγούδια φυσικά, αφού και ο ίδιος ο Γιάννης Μήτσης δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στην πρωτεύουσα, όντας μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, όπου και δραστηριοποιείται καλλιτεχνικά παίζοντας πολλά χρόνια σε μουσικές σκηνές. Οι δύο πρώτοι του δίσκοι ωστόσο, Συνεχές Ωράριον (1997) και Κι έτσι χωρίς να βιάζομαι (2004) , αλλά και ο πιο πρόσφατος Η μόνη αλήθεια είναι ο δρόμος (που ακούστηκε πολύ περισσότερο ένεκα και της συμμετοχής της Ελευθερίας Αρβανιτάκη, αλλά και λόγω του ότι παρουσιάστηκε και στην Αθήνα) κρύβουν αρκετά πολύ όμορφα κομμάτια. Σε δύο από αυτά θα αναφερθούμε σήμερα.

Το πρώτο είναι το Ρίψασπις, με τον έντονο ρυθμό και τις επιρροές από τα παραδοσιακά μακεδονίτικα τραγούδια. Αν το ακούσεις ζωντανά απογειώνεται ακόμα περισσότερο, ενώ οι εξαιρετικοί του στίχοι, που ίσως κρύβουν και ένα αντιπολεμικό νόημα, ταράσσουν το λήθαργο του νου.

Ρίψασπις

Μουσική: Γιάννης Μήτσης
Στίχοι: Ραδινός
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Μήτσης
Δίσκος: Συνεχές ωράριον (1997)

Γύρεψα την φωνή μου πίσω
που θα την βρω για να ρωτήσω

Ξόδεψα την ζωή μου πάλι
την πέταξα στο καρναβάλι

Μισή ζωή, μισό φεγγάρι
μόνος παλεύω το σκοτάδι

Θέλω μα πώς να πολεμήσω
άφησα την ασπίδα πίσω

Μισή ζωή, μισό φεγγάρι
όποιος μισεί αυτό θα πάρει

Το ακούς εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=IgJ3yOgJikI

~~~

Από τον ίδιο δίσκο και το δεύτερο κομμάτι. Είναι η Αγορά, ένα πάρα πολύ καλό ερωτικό τραγούδι, «έντεχνου» ύφους, με λαϊκό χρώμα, το οποίο επίσης ερμηνεύει εξαιρετικά ο Γιάννης Μήτσης ζωντανά, ακόμα και με μια κιθάρα.

Αγορά

Μουσική - Στίχοι - Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Μήτσης
Δίσκος: Συνεχές Ωράριον (1997)

Μες στην αγορά του κόσμου
σε γυρεύω φως μου,
λίγες είναι οι χαρές μου
και οι Κυριακές μου

Έχω την καρδιά καμένη
την πληγή δεμένη
πια δεν λογαριάζω πόνο
στον δικό σου δρόμο

Μάτια μου
δες τα πλούτη που μας φέρνουν οι στιγμές
μη ξεχνάς
πως μπορείς να μου γυρεύεις ότι θες
μάτια μου

Μες στην αγορά του κόσμου
συναντώ κι εσένα
να μου λες πως η αγάπη
δεν γνωρίζει ψέμα

Και πορεύομαι μαζί σου
παίρνω το φιλί σου
γίνομαι μικρό τραγούδι
της άνοιξης λουλούδι

Το ακούς εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=_ndgX0Rq5Oo

~~~
Όλες οι αναρτήσεις της στήλης "Κρυμμένα διαμάντια" εδώ
~~~

Δεν υπάρχουν σχόλια: